Back to All Events

Series Dance 10 #49 Speakeasy and Belinda McGuire


  • ODD Box 2 Daly Ave (map)

SERIES DANCE 10 #49 (la version française suit)
November  23, 24, 25 2023 / 7 :30 pm / Doors open at 7pm

Belinda McGuire
Waltz
In search of moments which marked the course of a life.  An attempt by the body to revive and feel again that which was for a time pleasant or brutally intense.  Caught between the necessary availability of movement and the desire to bring out what is now part of oneself.  Does memory interfere with our ability to fully understand the present moment? - Émard
“Waltz, choreographed by Sylvain Émard, was a kind of inversion of a waltz—danced in and out of shadows on a bare stage, it gave us a chance to see McGuire’s arresting physicality and dynamic."
- Penelope Ford, The Fjord Review

Performance Belinda McGuire
Choreography Sylvain Émard
Lighting design André Rioux
Music composition Martin Tétreault
Costume design François St-Aubin
&
Slaughterhouse / Requiem
Slaughterhouse/Requiem explores the thrilling and frightening, reassuring and intimidating, grounding and unsettling proposal that “every day is a gift”. This solo unfolds in three chapters, each shorter and more distilled than the last, the same story through a starkly alternative lens. Through the live dancer, we wrangle with connections between preemptive mourning, nostalgia, and the fleeting awareness that life is happening now.
“Slaughterhouse/Requiem” was highly original and impressive, and is one of my highlights of the year in dance... it was “Slaughterhouse/Requiem” that invited us in, with a vivid and creative staging of some of her journey thus far." - Penelope Ford, The Fjord Review

Created and performed by Belinda McGuire
Projection design Michael F Bergman
Lighting design Solomon Weisbard
Costume & Set design Belinda McGuire

+

Speakeasy
loop it

Sampling in Hip Hop as the core element. An existing piece to make a new. Perhaps to honour what came before and to progress while looking ahead. But mostly applicable to right now which is to: sample it, loop it, and find a way to flip it. It’s fun and it is action. It’s how we approach Street Dance as movers. Take action.

Choreography and Artistic Direction Speakeasy / Céline Richard-Robichon in collaboration with Armel Mzalina, Gregory Adelson and Vanessa Lovell
Performed by Céline Richard-Robichon, Armel Mzalina, Gregory Adelson
Music Olivier Fairfield
Photos Céline Richard-Robichon, Juba Battisti

——

SÉRIE DANSE 10 no 49 présente
23, 24, 25 novembre 2023 / 19 h 30 / ODD BOX / Ouverture des portes à 19 h
Belinda McGuire

Waltz

À la recherche d’instants qui ont marqué le cours d’une vie. Le corps tente de revivre et ressentir ce qui fut pour un temps agréable ou brutalement intense. Prise entre la disponibilité indispensable au mouvement et le désir de faire ressurgir ce qui fait maintenant partie de soi. La mémoire intervient-elle dans notre capacité de bien comprendre le moment présent ? — Émard
« Waltz, une chorégraphie de Sylvain Émard, se veut une sorte de valse inversée — dansée à l’intérieur et hors de l’ombre sur une scène nue. Elle nous donne l’occasion de voir l’intensité physique et le dynamisme saisissants de McGuire. » — Penelope Ford, The Fjord Review

Interprétation Belinda McGuire
Chorégraphie Sylvain Émard
Conception d’éclairage André Rioux
Composition musicale Martin Tétreault
Conception du costume François St-Aubin

et

Slaughterhouse/Requiem
Slaughterhouse/Requiem explore la proposition passionnante et effrayante, rassurante et impressionnante, fondatrice et troublante, selon laquelle « chaque jour est un cadeau ». Ce solo se déploie en trois chapitres, chacun plus court et plus distillé que le précédent : c’est la même histoire vue sous des perspectives radicalement différentes. Face à cette interprétation en direct, nous nous heurtons aux liens qui existent entre le deuil préventif, la nostalgie et la conscience éphémère que la vie se déroule maintenant.
« Slaughterhouse/Requiem, une œuvre fort originale et impressionnante, constitue l’un de mes moments préférés en danse cette année… Slaughterhouse/Requiem nous convie à entrer dans son univers, avec une mise en scène vivante et créative, portrait d’une partie de son parcours jusqu’à présent. » — Penelope Ford, The Fjord Review

Création et interprétation Belinda McGuire
Conception des projections Michael F Bergman
Conception d’éclairage Solomon Weisbard
Conception du costume et scénographie Belinda McGuire

+

Speakeasy
loop it
L’échantillonnage dans le hip-hop comme élément de base. Une pièce existante pour en créer une nouvelle. Peut-être pour honorer ce qui existait avant et pour progresser tout en regardant vers l’avenir. Mais ce qui importe à l’heure actuelle, c’est surtout de l’échantillonner, de la faire jouer en boucle et de la renouveler. C’est une action ludique. Nous abordons Street Dance pour jouer un rôle. Pour passer à l’action.

Chorégraphie et direction artistique Speakeasy/Céline Richard-Robichon en collaboration avec Armel Mzalina, Gregory Adelson et Vanessa Lovell
Interprétation Céline Richard-Robichon, Armel Mzalina, Gregory Adelson
Musique Olivier Fairfield
Photos Céline Richard-Robichon, Juba Battisti